Met de opening van een Lamborghini-vestiging aan de Autolei in Wommelgem, zet de groep D’Ieteren een belangrijke stap in het versterken van haar aanwezigheid in de niche van de prestigemerken. Lamborghini Antwerp wordt, na de hoofdzetel in Brussel, de tweede vestiging van het Italiaanse sportwagenmerk in België.
Lamborghini nam in 2021 een vliegende start. Tijdens het eerste kwartaal werden er wereldwijd 2.422 auto’s geleverd. Hiermee werd het record van dezelfde periode in 2019 met maar liefst 22 % verbeterd. 2020 was om de gekende redenen een minder jaar, vooral omdat de fabriek in Sant’Agata Bolognese op bevel van de Italiaanse overheid 70 dagen op slot moest. Het jaar werd afgesloten met 7.430 auto’s tegenover 8.205 in 2019.
In België volgde de verkoop van Lamborghini de lichte neerwaartse trend van de wereldmarkt niet. Integendeel, de verkoop steeg met 21,22 %, wat van 2020 voor Lamborghini in België een topjaar maakte. Een opmerkelijk resultaat in een markt die algemeen met 21,55 % achteruit ging. Bovendien startte 2021 meer dan veelbelovend met een toename van de bestellingen tijdens het eerste kwartaal van meer dan 120 % tegenover dezelfde periode vorig jaar.
Gezien de evolutie van de vraag naar prestigemerken zoals Lamborghini en de stijgende interesse voor uitzonderlijke auto’s, is het voor de groep D’Ieteren belangrijk om deze groei te ondersteunen door middel van een goed zichtbare aanwezigheid in de economisch belangrijke Antwerpse regio. De opening van Lamborghini Antwerp kadert binnen de strategie om in de komende jaren een nog sterkere positie te veroveren in dit zeer exclusieve en specifieke marktsegment.
“Met de keuze voor deze locatie aan de Autolei in Wommelgem zit Lamborghini Antwerp zowel qua visibiliteit als qua bereikbaarheid zeer goed. De Autolei is een bekende verkeersas waar verschillende prestigemerken gevestigd zijn. Daarnaast beschikt ons team over de knowhow en de ervaring om van Lamborghini Antwerp een succes te maken. Onze overtuiging dat de klanten- en merkbeleving, zeker in dit segment, niet minder belangrijk zijn dan het product zelf. Met Lamborghini Antwerp willen we dezelfde weg volgen”, legt salesmanager Benny Peeraer uit.
“Wat we hiermee bedoelen, merk je meteen als je binnenkomt en volledig wordt ondergedompeld in de sfeer van het merk. In het stijlvolle decor komen de modellen van Lamborghini optimaal tot hun recht. Zij staan in het centrum van de belangstelling en bepalen de sfeer in een ruimte waarin klanten zich thuis kunnen voelen. Zoals in de ‘Ad Personam’-ruimte, waar ze in alle discretie hun droomwagen kunnen samenstellen. Daarnaast kan de klant ook bij Lamborghini Antwerp terecht voor alle aftersalesactiviteiten”, schetst managing director Erik Michiels de strategie van Lamborghini Antwerp.